En av våra medlemmar i MP Munkfors bloggar om sitt perspektiv på kommunen efter många år i Möndal – en i detta perspektiv mycket större kommun. MP Munkfors är i en uppstartsfas och vi tror att lokalavdelningen kan starta under våren. Vill du vara med och modernisera Munkfors? Hör av dig till oss!

bachbloggen

Jag har bott i snart ett halvår i en av Sveriges minsta kommuner, både till yta och till invånarantal mitt i hjärtat av centrala Värmland. Man kan helt klart säga att livet på Geijerskolan i Munkfors kommun är mycket annorlunda det livet i den ganska stora orten Mölndal strax söder om storstaden Göteborg. När jag bodde där så tyckte jag ju att Mölndal var en liten kommun på sina dryga 60 000 invånare, i denna kommunen bor det 3000. Dock så tycker jag inte att jag saknar livet i Göteborg och dess kranskommuner särskilt mycket. Jag trivs bra här på landet, någon gång då och då kan man åka in till Karlstad om man känner för att njuta av lite storstadspuls och om man känner hemlängtan till Göteborg kan man blicka ut över Klarälvens utlopp och låtsas att det är Göteborgs kanaler man blickar ut över. Då jag har förälskat…

View original post 602 fler ord

Kommentera

